sKBL nu contentpartner van NBTC Holland marketing

De marketingorganisatie voor ‘Holland’, NBTC zet Nederland op de kaart als aantrekkelijke vakantiebestemming voor internationale toeristen. Men werkt hierbij vooral samen met de provincies Overijssel, Gelderland, Utrecht, Zuid- en Noord-Holland. Vooralsnog richt het NBTC zich in un promotie vooral op markten in Duitsland en België. Een van de verhaallijnen die hierbij wordt ingezet is Kastelen en landhuizen: groene gordels van buitenplaatsen. Bij dit project zijn meerdere over het land verspreide kasteel- en buitenplaatsmusea betrokken. sKBL zorgt voor de verdiepende content voor deze verhaallijn. Voor internationale bezoekers die graag de natuur intrekken of cultuur willen opsnuiven, bieden de historische buitenplaatsen volop mogelijkheden. Er zijn gebieden waar kastelen en buitenverblijven een aaneengesloten lint van lusthoven vormen, waar je goed kunt fietsen, wandelen of varen. De Vechtstreek tussen Muiden en Utrecht is daar een goed voorbeeld van. Ook in Kennemerland, aan de Amstel, op de Utrchtse Heuvelrug, aan de rand van de Veluwe, in Bronckhorst en aan de IJssel zijn groene gordels van buitenplaatsen zichtbaar gebleven. Niet alleen de buitenplaatsen en kastelen hebben de aandacht, ook zullen hun beroemde (buitenlandse) gasten, bijzondere interieurs en tuinen en opmerkelijke kunstverzamelingen in de Duitse en Belgische schijnwerpers worden gezet. Zie ook de website van NBTC.

verhaallijn